‘Perfecte’ medewerkers lijken ideaal: ze gaan door tot de puntjes op de i staan en ze gaan pas naar huis als het werk gedaan is. Het zijn geweldige collega’s, want ze zeggen nooit neen. Toch?
Niks is minder waar. Perfectionistische medewerkers hebben weinig zelfvertrouwen en vragen veel bevestiging. Ze verliezen veel tijd aan details en kunnen moeilijk omgaan met feedback. Dat is een nadeel voor je organisatie en ook als collega is het moeilijk omgaan met een perfectionistische collega. Maar het lastigste is het voor de medewerker zelf. Die kan zijn potentieel niet volledig benutten en verliest er tonnen energie mee met risico op burn-out tot gevolg.
Bewustwording van het gedrags- en gedachtenpatroon is het begin van de oplossing. Leer het verschil tussen streven naar perfectie, oog voor detail, je voor de volle 100% inzetten en het belemmerende patroon van perfectionisme en bevestigingsdrang.
Tijdens een lezing of workshop van 2-4 u. leren medewerkers:
Tijdens een training leren de leidinggevenden:
Staat perfectionisme de groei van een medewerker of leidinggevende in de weg? Dan is een individueel traject een goede oplossing.
Heb je nog vragen? Of wil je kennismaken?
Wij leren je graag kennen. Zo voel je ook meteen of het klikt.
We inspireren je graag met onze nieuwsbrief.
© Ardeo 2021
© Ardeo 2021